W twórczości Marka Jasińskiego wyróżnić można nurt muzyki wokalnej i wokalno- instrumentalnej, nurt muzyki
instrumentalnej komponowanej na różne składy, począwszy od muzyki orkiestrowej, poprzez muzykę kameralną, oraz tę pisaną na instrumenty solowe, aż po dzieła sceniczne.
Na pewno sfera ekspresji, właściwa różnym instrumentom, dawała kompozytorowi ogromne możliwości poszukiwań nowych brzmień i technik wykonawczych. Jednak największy obszar twórczy kompozytora wypełniała muzyka wokalna i wokalno-instrumentalna. To właśnie ten nurt był kompozytorowi najbliższy i tu realizował swoje poetycko-muzyczne przesłania.
Większość kompozycji tego nurtu powstała do wersów zaczerpniętych z psalmów.
Ważniejsze kompozycje Marka Jasińskiego:
Muzyka wokalna i wokalno – instrumentalna
- WAKACYJNE MIASTO na chór dziecięcy (1977)
- LAUR na chór dziecięcy (1977)
- TRYPTYK LIRYCZNY na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1979)
- NAD BAŁTYKIEM na chór mieszany (1979)
- WARSZAWA na chór dziecięcy (1979)
- POŁÓW NA BAŁTYKU na chór mieszany (1979)
- NIKE na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1980)
- AGITATO-CANTABILE na chór mieszany (1981)
- MAŁY POEMAT na chór mieszany (1981)
- VOCE MEA AD DOMINUM CLAMAVI na solistów i chór mieszany (1981-82)
- TRZY PIEŚNI na chór dziecięcy (1981)
- PIOSENKA WARSZAWY na chór mieszany (1981)
- LAMENTATIONES na chór mieszany (1982)
- MODLITWA WIECZORNA na chór żeński (1982)
- MUSICA SACRA na chór mieszany (1983)
- ELEGIA na chór mieszany (1984)
- VOCE MEA AD DOMINEM CLAMAVI na chór i orkiestrę (1985)
- EPINIKION na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1985)
- AVE MARIA na chór mieszany (1986)
- KYRIE na chór mieszany (1987)
- BEATUS VIR na chór żeński (1987)
- LAUDATE DOMINUM na chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną (1987)
- PRELUDIUM I FUGHETTA na chór dziecięcy (1987)
- AVE MARIA na chór mieszany (1988)
- REQUIEM na chór chłopięcy, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1989)
- MISSA BREVIS [wersja I] na chór dziecięcy i organy (1990)
- MISSA BREVIS [wersja II] na chór dziecięcy (lub chór żeński) (1990)
- AVE MARIA II na chór mieszany (1990)
- PRELUDIO DI BAROCCO na chór mieszany, smyczki, oboje i klawesyn (1990)?
- ANTYFONY MARIAŃSKIE na chór mieszany (1991)
- ALLELUJA na chór mieszany (1991)
- IN TERRA PAX na chór mieszany (1991)
- PSALM 84 na głosy żeńskie lub dziecięce (1992)
- DONA NOBIS PACEM na chór mieszany (1993)
- PSALM 100 na chór mieszany (1994)
- PSALM 100 wersja na chór dziecięcy (1994)
- QUARE TRISTIS ES ANIMA MEA na chór mieszany (1994)
- WESOŁE DŹWIĘKI na chór dziecięcy lub żeński (1994)
- PSALM 95 na chór mieszany (1995)
- DA PACEM DOMINE na alt, baryton, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1994-95)
- PSALM 150 [wersja I] na chór mieszany (1995)
- CANTUS FESTIVUS na chór mieszany (1996)
- PIEŚŃ ZWIASTOWANIA na chór mieszany (1996)
- PSALM 150 [wersja II] na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1997)
- MINIATURA JESIENNA na chór dziecięcy (1997)
- SENTENCJE na chór mieszany i smyczki (1997)
- INWOKACJE na głosy i smyczki (1997)
- IN TERRA PAX wersja na chór dziecięcy(1997)
- CANTUS FINALIS na chór mieszany (1997)
- MUZYKA PORANNA na chór mieszany (1997)
- KANTATA O RZECZYPOSPOLITEJ na głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1998)
- CANTUS LAUDABILIS na chór mieszany (1998)
- STABAT MATER [wersja I] na chór mieszany (1999)
- AVE MARIS STELLA na chór mieszany (1999)
- DONA NOBIS PACEM na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1999)
- JUBILATE DEO na chór mieszany (2000)
- LAUDES na chór mieszany (2001)
- JUBILATE DEO na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2001)
- CANTATE DOMINO CANTICUM NOVUM na chór mieszany (2001)
- AD IUVENTATEM na sopran solo, chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną (2001)
- EXSULTATE DEO OMNIS TERRA na chór mieszany (2002)
- STABAT MATER [wersja II] na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2002)
- MAGNIFICAT na chór żeński i organy (2002)?
- GLORIA na chór mieszany (2003)
- SYMFONIA „IN PRINCIPIO” na baryton solo, chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną (2003)
- PSALM 23 na dwa chóry mieszane (2004)
- A HYMN OF TRIUMPH na chór mieszany (2004)
- CANTICUM SAPIENTIALE MARIAE na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2005)
- PSALM I na baryton, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2005)
- TRYPTYK EKUMENICZNY na chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2006)
- RAPTUS EUROPAE na sopran, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2006)
- MISERERE na 8-głosowy chór mieszany (2006)
- LAUDA, ANIMA MEA na chór mieszany (2007)
- SYMFONIA „MATER OMNIUM SAPIENTIA” na sopran, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2007)
- DONA NOBIS PACEM . ALLELUJA na trzy chóry dziecięce (2008)
- PSALM 88 na chór mieszany (2009)
- LUX ET VERITAS na chór mieszany i organy (2008)
- IN TERRA PAX II na chór mieszany (2008)
- ORATORIUM „EGO SAPIENTIA” na mezzosopran, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2009)
- PSALM 88 na chór mieszany (2009)
- PSALM 107 na chór mieszany (2009)
- SCHERZO na chór mieszany (2009)
- DOMINI EST TERRA na chór mieszany, instrumenty dęte i kotły (2009)
- ECCE NUNC BENEDICITE na mezzosopran, organy, instrumenty dęte i kotły (2009)
Muzyka orkiestrowa
- DE PROFUNDIS na orkiestrę symfoniczną (1982)
- EPIZODY na instrumenty dęte blaszane (1982)
- PRELUDIA SYMFONICZNE na orkiestrę symfoniczną (1982)
- MUZYKA JESIENNA na kameralną orkiestrę smyczkową (1988)
- CONCERTINO na fortepian i orkiestrę (1989)
- CONCERTO SEMPLICE na fortepian i orkiestrę symfoniczną (1991)
- ELEGIA na smyczki (1997)
- EXULTAVIT SPIRITUS MEUS na mezzosopran, organy i smyczki (2005)
- MISERERE MEI DEUS na baryton, organy, perkusję i smyczki (2006)
- PSALMODIA na głosy i instrumenty (2008)
Muzyka kameralna
- TRZY HUMORESKI na flet i fortepian (1981)
- TRZY PRELUDIA na fagot i fortepian (1982)
- SZKICE TANECZNE na flet, 3 trąbki, saksofon tenorowy i 2 fortepiany (1982)
- TRZY UTWORY W DAWNYM STYLU na flet, 2 trąbki, saksofon tenorowy i fortepian (1982)
- IMPRESJE na flet, klawesyn i wibrafon (1984)
- SONATINA na fagot i fortepian (1987)
- KAMMERMUSIK na flet, wibrafon i klawesyn (1999)
- PSALMODIA na wiolonczelę i fortepian (2005)
- PSALMODIA na organy i perkusję (2007)
- PSALMODIA na saksofon altowy i fortepian (2008)
- LUX ET VERITAS na sopran i organy (2009)
Muzyka na instrument solo
- PASSACAGLIA na organy (1977)
- FANTASIA ET FUGA na organy (1985)
- IMPRESJE na organy (1988)
- CARL LOEWE IN MEMORIAM na organy (1997)
Muzyka sceniczna
- KSIĄŻE OSTATNI opera (1993)
- DER EIGENSŰCHTIGE RIESE oratorium/musical (1999)
autor: dr Iwona Charkiewicz